Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Petua Tajamkan Mata Pisau Blender

Petua Tajamkan Mata Blender. Blender anda dah tak tajam lagi bila mengisar? Adakah kerana memang mesin pengisar dah rosak atau memang mata pisau blender anda yang dah kurang tajam. Bila blender dah tak tajam, kita pun ada masalah nak masak menu bercili. Masakan pun tak cantik bila bahan kisar tak hancur lumat. Jadi, jika mata pisau punya masalah, masih ada caranya.

Jika masih boleh diselamatkan, gunalah petua lama tok nenek kita biasa amalkan iaitu dengan menggunakan garam kasar. Kalau garam halus kurang berkesan.

Petua Tajamkan Mata Pisau Blender


Ada caranya yang boleh digunakan untuk tajamkan mata mesin pengisar anda.


Petua Tajamkan Mata Pisau Blender
Gambar hiasan

Mata pengisar pastinya akan tumpul jika diasak dengan pelbagai jenis bahan kisaran. Namun jangan risau ya, ada cara untuk anda memastikan mata pengisar sentiasa tajam. Ambil sedikit garam dan kisarkan beberapa minit pada mata pengisar. Bilas dan kemudian lapkan.

Cuba lakukannya dalam sebulan sekali dan lihat hasilnya.

Atau anda juga boleh selalu campurkan garam sekali ketika mengisar cili. Selain bagus untuk mata pisau blender, cili kering anda juga lebih tahan lama dan tidak berkulat dalam peti sejuk. Boleh tahan sebulan cili kisar anda itu.

Bila dah tahu petuanya, selamat mencuba.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close