Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Resepi Biskut Gajus Yang Sedap Dan Rangup

Resepi Biskut Gajus Yang Sedap. Nak dapatkan koleksi kuih biskut raya yang sedap? Yang macam-macam bentuk, warna dan rasanya? Anda boleh terus pada menu di atas dan klik pada Kuih Raya. Kami ada banyak koleksi kuih raya yang boleh anda cuba dan atau sekadar nak kumpul resepi.

Biskut gajus yang rangup memang jadi kesukaan saya. Bila kunyah dengan biji gajus sekali, memang tak boleh berhenti bila dah makan. Satu balang kuih raya boleh habis. Kalau nak yang biji gajus dia sebiji-sebiji, anda kenalah buat sendiri. Kalau beli kat kedai, biji gajus dia ciput dan hancur. 

Resepi Biskut Gajus Yang Sedap Dan Rangup

Resepi Biskut Gajus Yang Sedap Dan Rangup


Bahan-bahannya:-
200 gram mentega
100 gram gula icing
1 biji telur
5 gram esen vanilla
50 gram tepung jagung
200 gram tepung gandum
5 gram garam
10 gram gajus

Cara buat biskut gajus yang sedap dan rangup


1.Pukul mentega dan gula icing hingga kembang.
2.Masukkan telur dan esen vanilla.
3.Kemudian masukkan garam dan campurkan tepung gandum dan tepung jagung.
4.Uli bahan tersebut hingga sebati dan bentukkan seperti gajus. Hiaskan sebiji gajus di hujung adunan tadi.Sapukan telur ke atas biskut tersebut.
5.Bakar dlm ketuhar pada suhu 180'c selama 15 minit.


Petua buat biskut gajus sedap dari blog Puteri Manja

Perhatian!! Sekiranya gula icing berketul2 hendak laa diayak sebelum menggunakannya. semua gajus harus dibakar sebentar sebelum digunakan dalam adunan. Kacang gajus lebih enak ditumbuk dari diblend halus. Untuk pengetahuan semua boleh gunakan gajus paket camel brand. terus gunakan tanpa perlu dibakar. Ada 2 jenis gajus dalam paket boleh digunakan yang gajus putih. Kalau beli gajus mentah ingat ye, harus dibakar terdahulu.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close