Makan Sahur Dengan Sambal Sotong Bersos Cili

Makan Sahur Dengan Sambal Sotong Bersos Cili. Sambal sotong, udang atau telur waktu sahur amat digemari oleh anak-anak. Kalau kata sahur nak masak telur rebus masak sambal, bersemangat nak bangun. Pedas sikit dan panas-panas memang dia orang suka..

So, pagi tadi siapkan sambal sotong campur sos cili maggi. Lagi sedap, rasa lemak manis dan pedas. Hehe..

Makan Sahur Dengan Sambal Sotong Bersos Cili


Bila makan sahur kita susah nak buka mata. Ada yang sumbat nasi dalam lubang hidung. Kena jerkah baru lah tersedar, itu pun masih mamai lagi.. itulah gaya anak-anak bujang saya bersahur. Namun yang bagusnya, anak-anak saya tak pernah tak sahur. Walau setakat minum air masak, mereka tetap bangun. Ya lah.. dapat ibu macam singa! ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€๐Ÿ˜€

Jom layan gambar lauk saya masak sahur tadi..


Makan Sahur Dengan Sambal Sotong Bersos Cili

Makan Sahur Dengan Sambal Sotong Bersos Cili

Sayur bayam tumis pun sedap, makan dengan nasi panas dan pecah telur dadar. Simple tapi sedap. Dan yang penting kenyang.


Bila masak lauk macam ni simple dan pedas sikit, insyaa Allah licin lauk tu. Nasi masak lebih pun licin. Haha.. kena dengan tekak dan yang penting lauk fresh, budak-budak pasti suka.

Selamat memasak dengan kasih sayang ya ibu- ibu sekalian..

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.