Viral! Resepi Donat Lembut Tak Payah Uli Lama

Viral! Resepi Donat Lembut Tak Payah Uli Lama. Sebenarnya ada banyak teknik mudah nak buat donat. Ada yang campur kentang rebus agar donat lembut sampai petang. Ada yang masukkan campuran susu pekat manis dan banyak lagi. Baru-baru ni ada pula yang share kat FB sampai viral cara-cara nak buat donat lembut gebu tapi tak payah uli lama. Resepi bila dah viral, maka pemeslah jadinya kan.. saya pun ikut share kat blog agar jadi rujukan diri sendiri. Semoga semakin murah rezeki tuan punya resepi yang mudah ni.

Viral! Resepi Donat Lembut Tak Payah Uli Lama

Viral! Resepi Donat Lembut Tak Payah Uli Lama


Bahan-bahan:

1 cawan air suam
1 pek yis
2 sudu gula
1 sudu susu pekat
**Gaul sebati biar yis aktif...

4 cawan tepung gandum
1 sudu kecil garam
2 sudu kecil tepung penaik
2 sudu besar shortening..
**Gaul sebati

Cara menyediakan donat lembut uli sekejap je!


1. Masukkan yis yang dah aktif ke dalam adunan tepung-tepung tadi, gaul sampai rata, biarkan dalam setengah jam bagi doh naik..


Tuang campuran yis yang dah aktif tu ke dalam adunan tepung.





2. Bila dah naik tumbok kan doh tu... bagi angin keluar, baru uli ikut acuan korang😉

3. Goreng macam biasa.. gaul gula atau celup coklat ganache🍩


Viral Video! Resepi Donat Lembut Tak Payah Uli Lama



#saya akan share video resepi viral ni sekejap lagi.. sabar yea👌✌✔✔

Sumber resepi : suriana idris

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.