Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Nasi Goreng Kunyit, Sedap Ke?

Nasi Goreng Kunyit, Sedap Ke? Pernah masak nasi goreng kunyit, apa ceritanya? Suka atau sebaliknya? Sesiapa yang pernah cuba, pasti dah tahu. Tak banyak beza dari nasi goreng kampung yang lain, cuma yang ini kita bagi campur serbuk kunyit atau kunyit hidup. Senang je.. 

Kunyit bagus untuk kesihatan. Namun jangan diambil berlebihan dalam masakan takut memudaratkan pula. Anda boleh baca khasiat kunyit di pautan ini. 

Nasi Goreng Kunyit, Sedap Ke?
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Nasi Goreng Kunyit, Sedap Ke?


Mestilah sedap! Kami dah biasa buat macam ini, nasi goreng nampak kuning menarik la, macam pulut kuning warna dia.. hehe

Nasi Goreng Kunyit, Sedap Ke?

Nak resepi? Sama macam buat nasi goreng kampung tu tapi you all kisarkan atau tumbuk sekali bahan-bahan dengan kunyit. Itu je. Tapi kunyit tu jangan banyak sangat, nanti rasa dia lain pulak. 

Masa goreng bahan-bahan tu biar lama sikit, bagi bahan-bahan semua masak lebih garing. Kemudian, baru masukkan nasi dan sayuran, jika suka. Perisakan dengan garam ya.. nanti tawar pulak nasi goreng kunyit tu..

Selamat mencuba. Sedap tau!

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close