Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview. Buat blog bertahun lamanya, apa yang anda harapkan dari blog tersebut? Profit? Popular dan nama? Pageview? Apa lagi? Bagi saya pula, saya membuat blog baru tentang resepi sepenuhnya adalah kerana sebagai bahan rujukan jika saya nak memasak. Jadi saya berharap blog resepi saya ini bukan setakat dapat semua yang disebut di atas, lebih dari itu ia boleh dijadikan buku masakan digital kepada generasi masakini. Dah tak perlu lagi buku 555 nak kumpul resepi. Inilah tempatnya saya menyimpan koleksi resepi yang saya gemari.

Saya berharap blog #kisahresepi lebih baik dan bermanfaat dari sehari ke sehari. Semoga blog kayoomanis jadi tempat persinggahan yang memudahkan urusan orang lain terutamanya yang suka tengok dan cuci-cuci mata tentang resepi.

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview


Senarai yang saya kongsikan adalah mengikut pandangan dan pendapat peribadi saya. Jika anda ada senarai atau nama blog resepi yang memiliki jutaan pageview, anda bolel letakkan di bahagian komen.

1. Azie Kitchen - Lebih 134 Juta (setakat 21/10/2017)

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview


2. Tiffin Biru - Lebih 73 Juta setakat 21/10/2017

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview

3. Azlita masam manis - Lebih 87 juta setakat 21/10/2017

Senarai Blog Resepi Malaysia Yang Mempunyai Jutaan Pageview

Banyak kan pageview dia orang. Mestilah banyak kerana mereka adalah blogger masakan yang hebat dan memiliki kepakaran masing-masing.

Jika anda nak tengok macam mana blog mereka boleh dapat jutaan PV setakat artikel ini ditulis, anda boleh saja kunjungi blog mereka pada pautan yang diberikan di atas.

Ternyata dari pengamatan saya, mereka amat menjaga konten dalam penulisan di blog. Selain itu, gambar-gambar original yang disertakan dengan step masakan amatlah membantu melonjakkan PV mereka setiap hari.

Daripada situ saya boleh katakan bahawa konten dan keaslian kandungan blog amat mempengaruhi kehadiran pembaca ke blog.

Walaupun saya buat blog resepi, saya masih merupakan pengumpul resepi dan bukannya selalu memasak seperti mereka. Daripada 100 persen kandungan blog, resepi dan gambar masakan yang original daripada saya sendiri cumalah 45%. Yang selebihnya adalah kompilasi, koleksi, dan informasi resepi yang diinspirasikan daripada blogger masakan terkenal di atas.

Namun, saya tidaklah salin dan tampal (copy paste) bulat-bulat konten blog atau resepi mereka. Saya akan adaptasi dan perbaiki dengan cara tulisan saya.

Akhir kata, kebanyakan resepi yang terkumpul dalam blog ini adalah resepi yang mudah, murah dan sentiasa dicari untuk dijadikan menu masakan harian anda. Jika anda ada cadangan resepi yang nak dikongsikan dalam blog ini, sila tinggalkan cadangan anda dalam kotak komen di bawah.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close