Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Sardin Berkicap Pedas, Lebih Cili Baru Kaw!

Sardin Berkicap Pedas, Lebih Cili Baru Kaw! Kalau anda suka lauk sardin pedas giler, kita memang geng. Kalau masak sardin tak pedas, bukan taste saya namanya. Kalau tak cukup hirisan cili padi, saya masukkan sebiji sebiji gitu..

Apa kita boleh masukkan dalam lauk sardin kita? Macam-macam boleh masuk. Letak hirisan tomato, suhun, kobis jeruk dan macam-macam lagi, ikut citarasa anda. Kalau tak suka masak sardin berkicap, boleh cuba kari sardin.

Sardin Berkicap Pedas, Lebih Cili Baru Kaw!


Masak sardin biarlah pedas giler, baru sedap beb! Eh.. iya ke? Itu bagi saya la. Kalau orang lain saya tak tahu. Lebih pedas dan lebih halia. Hilang hanyir sardin tu.

Sardin Berkicap Pedas, Lebih Cili Baru Kaw!

Selain cili padi dan halia, potong bawang besar lebih sikit. Jadilah buat hiasan lauk sardin pedas giker kami.

Kalau nak lebih variasi, tambahkan potongan kentang dan juga suhun yang direndam terlebih dahulu. Mahu bertambah nasi yang dipinggan. Haha..


Kalau nak lagi hiasan, masukkan hirisan tomato. Ia menambah rasa kepada lauk sardin anda..


Hmm.. sedap masya Allah. Yang simple itulah yang dicari.

Kalau anda tak ada idea nak masak apa untuk family, simpan stok sardin kat rumah dan boleh guna bila emergency. Lauk sardin ni dari zaman kami kanak-kanak sampailah zaman ni, nak lernah jemu. Malah kadangkala itulah lauk yang dirindui bila lama tak makan..

Selamat menjamu selera, dari kisah dapur kami!

Read More ....


Post a Comment

1 Comments

close