Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Turunkan Berat Badan 7 Hari Dengan 7 Menu Diet

Susah ke nak turun berat badan? Ya, memang agak susah. Kalau nak naikkan berat badan memang mudah! Namun, ramai jugak yang berjaya dalam usaha menurunkan berat badan mereka dalam masa 7 hari sahaja. Wow! Memang kagum dengan orang yang punya semangat yang tinggi ni..

7 Menu Diet Turunkan Berat Badan 7 Hari - Anda ada impian nak turunkan berat badan dalam tempoh 7 hari sahaja? Apa pendapat anda? Adakah ia mustahil? Jika tidak, bagaimanakah caranya?

Sebenarnya ada banyak cara yang boleh dilakukan untuk menurunkan berat badan dalam masa singkat tetapi tidak memudaratkan. Antaranya kurangkan makan nasi iaitu makanan rutin yang mengandungi kandungan kaborhidrat yang tinggi.

7 Menu Diet Turunkan Berat Badan 7 Hari
Buah Oren (grapefruit) ini dipercayai menjadi agen pembakar lemak yang paling efisien dan cepat.


Selain daripada itu, elakkan makanan berminyak di dalam menu harian kita. Insyaa Allah, berat badan akan turun perlahan-lahan. Lebihkan hidangan yang dimasak dengan cara memanggang, merebus dan dikukus.

Namun begitu, ada lagi sejenis diet yang dipanggil Diet Crash. Istilah diet crash adalah diet yang dilakukan secara cepat demi menurunkan berat badan dengan cepat pula dalam masa seminggu atau 7 hari sahaja.

Diet ini sesuai dilakukan bagi mereka yang tidak sabar dengan proses diet yang memakan masa yang lama.

7 Menu Diet Turunkan Berat Badan 7 Hari 


Ikutilah jadual 7 menu diet turunkan berat badan 7 hari seperti di bawah ini.

Hari pertama: sup

Mulailah program diet crash dengan makan sup di hari pertama. Menu sup ini akan menjadi menu makanan anda selama seharian. Sup ini boleh juga daripada sup sayur atau sup daging atau ayam. Namun pastikan bahwa sup sayuran anda mengandungi daging dengan sedikit lemak.

Hari kedua: kobis

Kobis adalah salah satu sayuran terbaik yang membantu dalam penurunan berat badan. Sayuran ini bermanfaat untuk membuang toksin berlebihan dan juga tinggi serat. Anda boleh memasak kobis samada dimasak bercampur sedikit udang atau sekadar direbus sahaja. Yang penting pada hari kedua menu diet anda adalah kobis sahaja.

Hari ketiga: jus buah oren (grapefruit)

Di hari ketiga, program ini mengkhususkan pada pembakaran lemak. Salah satu caranya adalah dengan meminum jus grapefruit (buah oren) dan memakan buahnya sepanjang hari. Buah Oren Sunkist ini mengandungi enzim pembakar lemak yang membantu untuk menurunkan berat badan dengan cepat.

Hari keempat: jus buah

Buah-buahan adalah cara terbaik untuk menurunkan beberapa kilogram berat badan. Oleh kerana itu di hari keempat ini perbanyakkanlah mengambil jus buah-buahan terutama yang mengandungi kadar air yang cukup tinggi. Air akan membuat perut anda penuh sehingga anda pun tidak akan mudah terasa lapar. Contohnya buah limau, tembikai dan timun.


Hari kelima: sayur

Selain buah, memperbanyak memakan sayur juga dapat menjadi cara yang efektif untuk menurunkan berat badan. Selain itu keperluan vitamin dan mineral anda dapat dipenuhi dengan memperbanyakkan makan sayur.

Hari keenam: perbanyakkan minum air

Di hari keenam, racun yang ada di dalam tubuh anda perlu untuk dikeluarkan. Air adalah medium yang baik untuk mengeluarkan racun yang ada di dalam tubuh. Selain itu air suam juga baik untuk membakar timbunan lemak.

Hari ketujuh: makan apa saja dengan jumlah yang sedikit

Di hari terakhir dari program diet anda ini, anda bebas untuk mengambil makanan yang anda sukai. Namun makanlah dengan jumlah yang sedikit.

Itulah program diet crash yang dilakukan dalam 7 hari. Program ini bermanfaat untuk menurunkan beberapa kilogram dari berat badan asal anda. Namun anda dikehendaki melakukan diet ini secara konsisten.

Tetapi jangan lupa untuk mendapatkan nasihat daripada pakar kesihatan bagi mengelakkan timbul masalah lain dimasa depan.

Selamat mencuba!

Sumber: rasadantips.com

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close