Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Churros Oh Churros, Rangup Dan Rapuh

Churros Oh Churros. Dah lama tak makan churros ni, pertama kali makan pun dah lama, tahun lepas kalau tak silap. Churros ni ada banyak bentuk dan rasa. Ramai dah orang komersialkan dan jual macam junk food gitu. Lagi senang nak dapat, kat pasar malam pun ada dah orang jual. 
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Churros Oh Churros, Rangup Dan Rapuh

Churros Oh Churros, Rangup Dan Rapuh

Churros Oh Churros, Rangup Dan Rapuh

Churros Oh Churros! 


Churros ni asalnya makanan orang putih, viral sekejap dulu kan. Sibuk satu malaya orang nak buat churros. Makan macam gitu je pun sedap, makan dengan jem atau sos dia pun okay. Terpulang anda suka yang mana..

Churros asalnya resepi tradisi Spanyol (negara asal makanan ini mula diperkenalkan). Setiap sukatan adalah mengikut piawaian standard yang telah ditetapkan. Bagi menjaga kualiti churros, minyak masak yang telah digunakan tidak akan disimpan bahkan akan menggantikannya dengan minyak baru setiap hari. Churros sedap dimakan ketika panas-panas, dimakan dengan "dip-dip" berperisa coklat, cheese dan sebagainya.

Churros yang baru saya makan ni dipadankan dengan beberapa jem/dip-dip yang berperisa strawberry, kaya, coklat, blueberry, caramel. Pilihan di tangan anda, nak kan churros dengan padanan sos atau jem yang sesuai dengan selera anda. Ada yang suka makan churros yang original, terpulang.

Churros Oh Churros, Rangup Dan Rapuh

Jika anda suka makan churros, boleh beli dimana-mana kedai bakery atau street market yang jual makanan hipster dan ringkas. Harga churros pun tak mahal, boleh dapat serendah RM7.00 satu set. Yang murah dari itu pun ada. 

Kalau anda rajin, boleh buat churros sendiri dengan kos yang agak murah.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close