Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy. Biasa masak breakfast apa adanya, minum teh 'O' dengan biskut tawar pun jadi. Kenyang sampai tengahari. Tapi bila anak-anak yang sebelumnya duduk asrama atau jauh di seberang lautan, kini ada depan mata.. kita buat breakfast berat sikit. Maka.. jadilah breakfast hari ni nasi goreng simple dengan ayam goreng crispy.

Sarapan mesti kena ambil tau, tak boleh skip. Sarapan menghasilkan tenaga pada tubuh untuk kita melakukan aktiviti sepanjang hari. Terutamanya mereka yang bekerja dalam sektor yang agak lasak dan di bawah terik matahari. So, jangan skip breakfast ya..

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy

Nasi goreng simple je gengs.. potong kan bawang merah, bawang putih, cili padi lebih sikit. Lepas tu masa tumis bahan-bahan tersebut, pecah kan 2 biji telur. Telur dah masak, baru masukkan nasi. Lebih baik nasi sejuk. Hasilnya nasi goreng pun jadi sedap dan tak lembik.

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy

Nak lebih sedap, goreng kan ayam rangup macam ayam KFC. Mudah jugak caranya. Yang penting ada tepung serbaguna Bestari. Insya Allah.. ayam goreng anda pasti jadi sedap dan crispy.

Sarapan Nasi Goreng Dan Ayam Goreng Crispy


Rasa tak ada idea nak breakfast apa? Buat lah nasi goreng simple, sesedap rasa.. pasti keluarga suka. Selain jemput-jemput bawang, anak-anak saya suka makan sarapan nasi goreng simple. Tak nak sayur ya.. (kata mereka.. 😅).

Selamat memasak untuk family .... 💖

#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close