Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Khasiat Timun Dalam Masakan Untuk Kesihatan

Khasiat Timun Dalam Masakan Untuk Kesihatan. Timun banyak khasiatnya, selain ia ulam pilihan utama apabila dipadankan dengan sambal belacan 😅. Bagi orang yang tidak boleh makan timun mentah, boleh juga dijadikan sayuran yang dicampur ke dalam asam pedas dan gulai ikan patin. Timun juga sedap dijadikan salad bersama nenas dan bawang merah. Yang juga dipanggil pencuk.

Timun memang banyak khasiatnya dalam penjagaan kesihatan tubuh badan, terutamanya apabila ia dijadikan menu utama dalam masakan.

Khasiat Timun Dalam Kesihatan Tubuh

1. Penghilang racun dalam badan secara efektif
2. Pencegah kanser
3. Meningkatkan antibodi dalam badan
4. Membantu mengatasi sembelit
5. Mengawal tekanan darah
6. Mengurangi kadar kolesterol dalam darah
7. Mengurangi penyakit diabetes

Bagi sesiapa yang rajin menjadikan timun sebagai ulaman anda setiap hari, insya Allah kesihatan tubuh badan anda berada di tahap yang baik. 

Timun juga boleh dijadikan jus sebagai alternatif minuman harian.
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Read More ....


Post a Comment

0 Comments

close