Aynorablogs | Berkongsi Informasi

Top Ads

Nasi Ayam Kampung Penyet Menu Dinner

Nasi Ayam Penyet Menu Dinner. Kegemaran nasi ayam penyet saya adalah bila ayam tersebut adalah ayam kampung. Tulang dia rangup-rangup gitu, sedapnya alahai... ayam kampung memang sedap bila dimakan dengan nasi putih, buat lauk pauk tradisional seperti rendang, ungkep, lemak cili api dan banyak lagi.

Nasi Ayam Kampung Penyet Menu Dinner



🟣 CUBA RESEPI BEST INI 🟣




Nasi penyet ni yang buat rasa sedap dia adalah ayam yang digoreng dengan rempahnya yang cukup rasa dan sambal tomato atau sambal ayam penyet dia yang sesedap rasa, pedas dan manis. 
#Penafian:❤:
Gambar, artikel ataupun video yang ada di dalam blog ini ada sesetengahnya yang diambil dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya di Contact Me. Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan persekitaran, pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

Nasi Ayam Kampung Penyet Menu Dinner


Dinner kami malam ni ada rezeki tapaw nasi ayam penyet ayam kampung. Ayam kampung yang direbus dulu kemudian digoreng, memang jadi lembut + rangup bila dikunyah. Gigi pun tak sakit nak gigit. Hehe..


Ayam penyet ayam kampung dimakan pula dengan sambal tomato yang pedas manis, memang kaw la! Padanan tempe dan tauhu goreng memang makin menaikkan selera kita. Leaps tu, set ulaman pun tak ketinggalan. Memang kena dengan selera kita.

Nasi Ayam Kampung Penyet Menu Dinner

Saya memang faveret betul dengan nasi ayam penyet, sebab kombinasi sayur/ ulam, lauk dan sambal serta supnya sesuai dikatakan sebagai makanan seimbang. 

Happy dinner uolss.. 

Read More ....


Post a Comment

2 Comments

  1. perghh sedappnyaa terliur tengok nasi ayam penyet ni

    ReplyDelete
  2. Thank you for sharing useful information with us. please keep sharing like this. And if you are searching a unique and Top University in India, Colleges discovery platform, which connects students or working professionals with Universities/colleges, at the same time offering information about colleges, courses, entrance exam details, admission notifications, scholarships, and all related topics. Please visit below links:

    K.R. Mangalam University in Gurugram

    Teerthanker Mahaveer University in Moradabad

    Adamas Universityin Kolkata

    Mody University of Science & Technology in Sikar

    Jaipur National University in Jaipur

    ReplyDelete

close